Support

Vanliga frågor

Corona och inställda evenemang

Hur hanterar jag Corona och mina evenemang?

Om ett evenemang inte kan hållas som planerat brukar vi rekommendera att du som arrangör hittar ett nytt datum för eventet och meddelar deltagarna att det är flyttat. I det fallet behöver du normalt inte återbetala deltagarna om de inte specifikt kräver detta, tex beroende på att de inte kan gå det nya datumet. Oftast är detta enklaste lösningen. Kanske du kan erbjuda ett par alternativa nya datum som deltagare kan välja mellan. Huvudsaken är att du informerar dina deltagare.

Jag vill genomföra mitt evenemang men avboka vissa deltagare?

I deltagarlistan kan du välja att avboka en deltagare. Om du väljer avboka försviner deltagaren från listan och frigör en plats (om du har begränsat antal platser) men data om deltagaren sparas. Om du helt vill radera en deltagare kan du välja att radera deltagaren.

Jag vill ställa in mitt evenemang, hur gör jag?

Du kan meddela deltagarna båda via mail och SMS via vårt tjänst. Logga in och öppna eventet. I den horisontella menyn hittar du både Email och SMS. Där kan du enkelt kontakta alla som bokat. (SMS kostar 50öre+moms/st.) Vi rekommenderar att du alltid talar om för dina deltagare hur du planerar för framtiden. Tex kan du säga: ”Vi återkommer med ett nytt datum när vi vet mer om Corona virusets utbredning”. Eller, "Vi återbetalar alla deltagare”.

 Jag vill återbetala deltagare, hur gör jag?

Att avboka eller radera en deltagare hos Simple Signup kommer INTE att kreditera betalningen som gjorts för bokningen. För att göra detta behöver du kontakta Payson www.payson.se eller ringa Payson på 08-470 94 00.
Om du använt en annan betalleverantör än Payson kontakta den leverantören. Har du använt faktura via oss meddelar du kunden att de inte behöver betala för fakturan.

Måste jag återbetala deltagare?

Vi vet inte men har pratat med många arrangörer. Vi delger våra tankar. OBS! Vi ger inga garantier för att nedanstående stämmer. Vi ber dig kolla med polisen, en jurist, eller Konsumentombudsmannen om du vänder dig mot konsumenter, vad som gäller för just ditt event.

Det har säkert inte gått någon förbi att event med mer än 50 deltagare ska ställas in. Om du har färre än 50 deltagare är du inte tvingad att ställa in ditt evenemang. Då kan du – om du vill - genomföra det som planerat. De som väljer att inte gå har då ingen rätt att få tillbaka sina pengar. Om du har fler än 50 deltagare ska du ställa in. Läs mer hos regeringen. Det framstår som om du i detta fall är återbetalningsskylldig. Konsumentverket skriver: ”Om ett evenemang ställs in ska du kunna få tillbaka pengarna för själva evenemanget. Om konserten har ställts in på grund av regeringens beslut om att stoppa allmänna sammankomster på fler än 500 personer bör arrangören återbetala dig för biljetten, eftersom du i så fall inte får vad du har betalat för. Detta är dock inte rättsligt prövat än, så om arrangören nekar dig återbetalning kan du går vidare med en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få en prövning.”


En liten ljusglimt i Coronaoron - möjlighet till stöd till kultut och idrott under Corona

Pressmeddelande från Kulturdepartementet

 


Övriga frågor:

Jag behöver hjälp  

Det säkraste och snabbaste sättet att få tag på oss är alltid via mail. Ett ökat tryck på bokningar gör att vi har svårt att svara i telefon men vi försöker hjälpa alla via mail så fort vi kan!

Har du gjort en bokning? Vi kan tyvärr inte ta emot avbokningar eller svara på frågor om enskilda evenemang. Vi måste be dig kontakta arrangören. Har du inte kontaktuppgifter? De finns i bekräftelsemailet eller via länken "Hjälp med bokningen" längs ner till höger på bokningssidan.

 

Jag får inte mail från er  

Har du försökt återställa ditt lösenord men får inte mailet med återställningslänken? Eller saknar du en bokningsbekräftelse? Sök efter "Simple Signup" i din skräppost! Tyvärr har vi noterat att mail hamnat i skräpposten hos många kommuner och myndigheter senaste tiden. Kolla skräppost och om du jobbar inom kommun eller myndighet kolla med din IT-support. 

 

Ni har debiterat mitt kort! Vad har jag köpt?

Står det PS Simple Signup på ditt kortutdrag är det en betalning via Payson för något du har bokat via oss. Kankse en kurs, resa eller sportaktivitet. Alla bokningar bekräftas med mail och SMS så du kan testa söka i dina mail och SMS efter simplesignup. Om du inte hittar det där kan du kontakta Payson tel 08-470 94 00

 

Hur kan jag ta betalt av mina deltagare?  

Läs mer om betalalternativ för dig som tar betalt för ditt event. 

 

Hur och när får jag ut mina försäljningsintäkter?

De flesta av våra arrangörer väljer att ta betalt via Payson. Om du gjort det sitter sina försäljningsintäkter säkert på ett klientmedelkonto hos Payson. (Payson har de tillstånd som Finansinspektionen kräver av bolag som förmedlar betalningar och hanterar klientmedel.) För att flytta försäljningsintäkter till din bank behöver du registrera dig hos Payson med samma mailadress du registrerat hos oss. När du gjort det kan du logga in på Payson och flytta försäljningsintäkter till din bank hur ofta - eller sällan - du vill. Notera: om arrangören är ett företag eller en förening ska du verifiera paysonkontot som ett företagskonto.

 

GDPR

Vi har gjort några uppdateringar inför GDPR. Det viktigaste är:

* Uppdaterade Villkoren för Arrangörer. När du loggar in kan du läsa och acceptera de nya villkoren.

* Vi talar om för deltagare vem som äger datan och därför måste alla arrangörer (som inte är privatpersoner) lämna officiellt namn och orgnummer. Detta för att vi tydligare ska kunna tala om för deltagarna vem som äger datan de lämnar i sin bokning.

* Det är förbjudet att sammla in kännslig information om deltagare i anmälningsformuläret. 

Vi har också gjort en sammanfattning som kan hjälpa dig med GDPR frågor i ditt eventskapande.

 

Vad är Simple Signup?

En tjänst som hjälper alla arrangörer att emot och anmälningar till event på ett snyggt och enkelt sätt. Du kan använda tjänsten för allt från företagsevent till privata fester, klassåterträffar och medlemsskap i klubbar.

 

Vem kan använda Simple Signup?

Alla som arrangerar något är välkomna att använda Simple Signup. Både privatpersoner, föeningar, myndigheter och företag. Det är helt gratis att använda tjänsten om du inte tar betalt av dina deltagare. Våra kunder arrangerar bland annat kurser, föreläsningar, sporttävlingar, födelsdagsfester, klassåterträffar, vinprovningar, företagsevent, konserter, teaterpjäser, resor och mycket mer.

Facebook

Kontakta oss

För frågor angående evenemang ber vi dig kontakta arrangören.
Vi kan inte svara på frågor om enskilda evenemang.
Om du har en fråga om Simple Signup är du varmt välkommen att kontakta oss.

E-mail
info@simplesignup.se
Telefon
08-559 121 11
Adress
Simple Signup AB
Box 5323
102 47 Stockholm
Org. nummer
556757-5286

Vänligen fyll i captcha


Hantering av persondata

När du gör en bokning via Simple Signup sparas din persondata på uppdrag av arrangören. Läs mer i de villkor du accepterar vid en bokning.

Cookies: Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats.
Se vilka cookies du accepterat.
Ångra att du accepterat cookies.

Är du arrangör: Mer info om datahantering finns via länk under ”Mitt konto” när du loggat in.