Support

Vanliga frågor - Deltagare

(Arrangörer vänligen scrolla ner)

Jag behöver hjälp

Det säkraste och snabbaste sättet att få tag på oss är via mail. Under Corona har vi minskat personalstyrkan och har svårt att svara i telefon men vi försöker hjälpa alla via mail så fort vi kan!

Har du gjort en bokning? Vi kan tyvärr inte ta emot avbokningar eller svara på frågor om enskilda evenemang. Vi måste be dig kontakta arrangören. Har du inte kontaktuppgifter? De finns i bekräftelsemailet eller via länken "Hjälp med bokningen" längs ner till höger på bokningssidan.

 

Jag får inte mail från er  

Har du försökt återställa ditt lösenord men får inte mailet med återställningslänken? Eller saknar du en bokningsbekräftelse? Sök efter "Simple Signup" i din skräppost! Tyvärr har vi noterat att mail hamnat i skräpposten hos många kommuner och myndigheter senaste tiden. Kolla skräppost och om du jobbar inom kommun eller myndighet kolla med din IT-support. 

 

Ni har debiterat mitt kort! Vad har jag köpt?

Står det PS Simple Signup på ditt kortutdrag är det en betalning via Payson för något du har bokat via oss. Kankse en kurs, resa eller sportaktivitet. Alla bokningar bekräftas med mail och SMS så du kan testa söka i dina mail och SMS efter simplesignup. Om du inte hittar det där kan du kontakta Payson tel 08-470 94 00

 

Vanliga frågor - Arrangörer

Jag ska annordna ett webbinarium - hur skickar jag ut länken?

Antingen lägger du länken på kvittosidan/bokningsbekräftelsen. Då går den ut automatiskt till alla som bokar. När du skapat ditt event väljer du "Kvitto" i menyn för att regigera kvittot och lägga in länken.

Du kan också skicka ut länken till webbinariet manuellt via mail eller SMS innan eventet. Då loggar du in, öppnar evenet och väljer Email eller SMS i menyn. Då kan du välja att skicka till alla deltagare eller bra till dem som boka en viss bokningstyp/biljett. 

 

Jag har samma kurs/föreställning på flera olika datum

Skapa ett evenemang och lägg in de olika kurserna som som separata bokningstyper. Skriv datum vid varje bokningstyp. Datum för hela eventet anger du och sedan kryssar du för "Visa inte start- och slutdatum på evenemangssidan". Titta gärna på ett exempel vi gjort.

 

Hur kan jag ta betalt av mina deltagare?  

Läs mer om betalalternativ för dig som tar betalt för ditt event. 

 

Hur och när får jag ut mina försäljningsintäkter?

De flesta av våra arrangörer väljer att ta betalt via Payson. Om du gjort det sitter sina försäljningsintäkter säkert på ett klientmedelkonto hos Payson. (Payson har de tillstånd som Finansinspektionen kräver av bolag som förmedlar betalningar och hanterar klientmedel.) För att flytta försäljningsintäkter till din bank behöver du registrera dig hos Payson med samma mailadress du registrerat hos oss. När du gjort det kan du logga in på Payson och flytta försäljningsintäkter till din bank hur ofta - eller sällan - du vill. Notera: om arrangören är ett företag eller en förening ska du verifiera paysonkontot som ett företagskonto.

 

Hur kan jag återbetala en deltagare?

Först vill vi tala om att du förmodligen inte behöver återbetala en deltagare som ångrar sitt köp. Tjänster som sker på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod, som till exempel biluthyrning, servering/catering, kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet är undantagna från konsumentens lagstadgade ångerrätt. Läs på tex Hallå Konsument. Många av våra arrangörer väljer att inte återbetala utan istället erbjuda en annan tid/dag/kurs till deltagare som vill avboka.

Om du vill återbetala/kreditera deltagaren gör du det via Payson. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig för vi har inte access till dina pengar. Våra och paysons avgifter återbetalas inte när du gör en kreditering. Logga in på Payson för att kreditera.

 

Corona

Vil du tillfälligt ställa in ditt evenemang pga corona har vi implementerat en "Corona status" som stänger eventet för bokningar tillfälligt. Statusen hitttar du i rullistan i översikten när du logga in och valt ditt evenemang. 

 

GDPR

Vi har en sammanfattning som kan hjälpa dig med GDPR-frågor när du skapar ett evenemang.

Vilktigt att komma ihåg är:

* Vi talar om för deltagare vem som äger datan och därför måste alla arrangörer (som inte är privatpersoner) lämna officiellt namn och orgnummer. Detta för att vi tydligare ska kunna tala om för deltagarna vem som äger datan de lämnar i sin bokning.

* Det är förbjudet att sammla in kännsliga personuppgifter om deltagare i anmälningsformuläret. 

För övriga frågor angående GDPR hänvisar vi till Inegritetsskyddsmyndigheten.

 

Vad är Simple Signup?

En tjänst som hjälper alla arrangörer att emot och anmälningar till event på ett snyggt och enkelt sätt. Du kan använda tjänsten för allt från företagsevent till privata fester, klassåterträffar och medlemsskap i klubbar.

 

Vem kan använda Simple Signup?

Alla som arrangerar något är välkomna att använda Simple Signup. Både privatpersoner, föeningar, myndigheter och företag. Det är helt gratis att använda tjänsten om du inte tar betalt av dina deltagare. Våra kunder arrangerar bland annat kurser, föreläsningar, sporttävlingar, födelsdagsfester, klassåterträffar, vinprovningar, företagsevent, konserter, teaterpjäser, resor och mycket mer.

Facebook

Kontakta oss

För frågor angående evenemang ber vi dig kontakta arrangören.
Vi kan inte svara på frågor om enskilda evenemang.
Om du har en fråga om Simple Signup är du varmt välkommen att kontakta oss.

E-mail
info@simplesignup.se
Telefon
08-559 121 11
Org. nummer
556757-5286

Hantering av persondata

När du gör en bokning via Simple Signup sparas din persondata på uppdrag av arrangören. Läs mer i de villkor du accepterar vid en bokning.

Cookies: Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats.
Se vilka cookies du accepterat.
Ångra att du accepterat cookies.

Är du arrangör: Mer info om datahantering finns via länk under ”Mitt konto” när du loggat in.