Om du vill ta betalt av dina deltagare fungerar Simple Signup som en eButik.
Du kan välja mellan nedanstående alternativ för att ta betalt. Om du inte tar betalt av deltagarna är det gratis att använda Simple Signup och du behöver inte välja något betalsätt.
Nyhet januari 2025: Payson stänger. Inga nya kunder accepteras.
Payson har varit det vanligaste sättet för arrangörer på Simple Signup att ta betalt. Payson stänger nu och tar inte emot nya kunder. Vi jobbar för att ha en ny betaltjänst klar i mitten av februari. Tillsvidare är fakturalösningen gratis (se mer nedan) och det är också gratis att hantera betalningar själv utanför Simple Signup.
Faktura - Vi fakturerar åt dig. Håll själv koll på vem som betalar.
Kostnad: Gratis - tillsvidare
Vad gäller:
* Endast fakturabetalning
* Vi mailar ut fakturan som pdf -dokument vid bokning. Du är avsändare på fakturan, deltagarna betalar till ditt Bg/Pg/Konto/Swish. Du stämmer själv av inbetalningar genom att markera i deltagarlistan hos oss vem som betalat. Du följer själv upp obetalda fakturor.
Välj när: Du vill göra jobbet själv och få en lägre kostnad per bokning.
Ta betalt via Payson
Simple Signups avgift: 2 kr + 1,5% per biljett/plats
tillkommer paysons avgifter
Endast befintliga kunder hos Payson kan använda tjänsten och den stänger under 2025.
Ta betalat via Swedbank Pay eller annan kortinlösare och din bank
Simple Signup: Kontakta oss för priser
Tillkommer: Kortinlösarens och din banks avgifter
Vad gäller:
* Du bestämmer själv vilka betalsätt du vill erbjuda dina kunder: kort och/eller internetbetalning
* Försäljningsintäkterna går in på ditt bankkonto som en klumpsumma varje dag
Hur kommer jag igång:
* Du tecknar ett sk inlösenavtal avtal med en kortinlösare. Du bör räkna med att processen tar ca 2 veckor. Kontakta alltid oss först.
Välj detta alternativ: Om du har ett större event eller har löpande försäljning. Om du själv vill förhandla priser med bank/kortinlösen. Om du redan har ett inlösenavtal.