Värdskapsutbildning Piteå

Arrangör Piteå kommun
Tid 2025-11-18 09:0012:00
Plats Piteå Stadshotell, Piteå
Värdskapsutbildning Piteå
 

"Service ger man, värdskap är man"

Den här utbildningsdagen börjar med en berättelse om en rosa slips. Att erbjuda ett bra värdskap är sannerligen ingen enkel bedrift, men att ge sina kunder ett bra bemötande och bra service är vitalt för ett företag och resulterar i ett myller av positiva aspekter. Frågan är då, varför lägger vi inte ner mer energi på just denna punkt? Vad är egentligen fenomenet värdskap och hur ser värdskapet ut idag? 

Denna utbildning inspirerar och lär deltagaren hur man kan ta sitt värdskap till en ny nivå och förhoppningsvis överträffar kundens förväntningar.

Utbildare: David Wellborg
David har en utbildning inom inom den europeiska rese- och hotellbranschen via en kandidatexamen från Les Roches i Schweiz. Han har arbetat internationellt åt hotellkedjor som Ritz Carlton och Mandarin Oriental. 

Pris: Gratis, vid No show debiteras 300 kr.

Innehåll
Kärnfulla, korta och verklighetsbaserade teorier och historier som blandas med praktiska och relevanta verktyg/tips. Vi inspireras av femstjärniga hotell (tex Ritz Carlton och Mandarin Oriental) och ser hur deras strategier kan implementeras i deltagarens verksamhet.

Huvudpunkter i programmet:
• Vad är värdskap? Vad är bra service och hur levererar du det?
• Hur bemöter du klagomål?
• Är (mer)försäljning en del av värdskapet?
• Hur kan man ”wow:a” en gäst? Hur jobbar de internationellt ledande institutionerna inom detta område idag? Vad är ”quality assurance”?
• Hur arbetar ni på ett strukturerat sätt för att främja det goda värdskapet? Framtagning av mallar och dokument tillsammans med deltagarna.

Utbildningen är anpassad för dig inom hotell och boendeanläggningar i Piteå, men självklart är alla övriga inom branschen hjärtligt välkomna.

Arrangör: Piteå kommun

För frågor och information:
Stina Eriksson
0911-69 70 88
Stina.eriksson@pitea.se