Marknadsföring i sociala medier

Arrangör SmartBizz AB
Tid 2017-11-29 09:0016:00
Plats Restaurang Ullevigatan, gothenburg
Utbildning 29/11 Marknadsföring i sociala medier
Platser kvar: 5
 

UTBILDNING MARKNADSFÖRING i SOCIALA MEDIER - ENDAST FÖR MEDLEMMAR I QOOLA QVINNOR


När: 29:e Nov

Tid: kl 9-16 - Fm/Em-fika samt lunch ingår


Var: Restaurang Ullevigatan


Specialpris: 2200:- exkl moms - (Ord pris är 6900:-) 
Kursavgiften faktureras innan kursstart och anmälan är bindande. 


OBS! Endast 16 platser.

---------------------


Den här kursen riktar sig till dig som vill få bättre effekt med företagets marknadsföring i sociala medier. 


Kanske har du redan startat i gång men får inget resultat av dina insatser?


Du kommer att få reda på bästa praxis då det gäller att sprida ditt budskap, bygga varumärke och synas på bästa sätt i sociala medier. 


Efter avslutad kurs kommer du att veta vilka kanaler som är rätt för dig och ha en plan för att lyckas. 

Under utbildningsdagen går vi igenom följande:


  • Din strategi för sociala medier i 5 steg – Stegen som tar dig förbi dina konkurrenter

  • Så får du fler affärer – Vilka mål och syften kan du ha?

  • Innehållsmarknadsföring på ett enkelt sätt – Hur du utnyttjar befintliga resurser

  • Undvik de vanligaste misstagen

  • Skapa din dagliga handlingsplan – Ett system som skapar ordning och spar tid

  • Verktyg som spar tid – Vad kan du automatisera och hur gör du det?



Strategin – grunden för att lyckas


Att ha en enkel strategi är grunden för hur du lyckas i sociala medier. I utbildningen får du påbörja arbetet med att ta fram en strategi för företagets närvaro i sociala medier. Strategin hjälper dig att komma till nästa nivå i sociala medier.


Hur ska du veta vilka sociala medier som är rätt för dig?


Vi kommer gå igenom skillnaderna på olika sociala medier som kan vara aktuella för dig då det gäller din marknadsföring. Vi tittar på faktorer som din verksamhet och vilken målgrupp du har. Det kanske har funderingar på några av dessa:



  • Facebook

  • Linkedin

  • Instagram


Det är lätt att säga att du ska vara där dina kunder är, men det handlar inte enbart om det. Vilka aktiviteter du planerar genomföra spelar också in. Olika sociala medier lämpar sig för olika aktiviteter. Tänk på att det är vad dina kunder förväntar sig och efterfrågar som du ska göra. Därför är det viktigt att du tänker utifrån och in.


Så skapar du fler affärer genom sociala medier


I den här kursen lär du dig hur du på olika sätt kan utnyttja sociala medier för att öka antalet affärer. Det som krävs är strategi, tid och engagemang. Du kommer lära dig att vara aktiv och anpassa innehållet för varje digital kanal så du syns mer och sprider ditt varumärke på bästa sätt. Det finns praxis och regler att följa. Lär dig vad de vanligaste misstagen är så kan du undvika dem. 


När ska du posta och hur ofta?


Vi vet att du inte har all tid i världen på att vara aktiv i sociala medier och därför kommer du lära dig skapa din egen dagliga handlingsplan. Handlingsplanen inkluderar vilka kanaler du ska posta i, vilken typ av innehåll och hur ofta det ska göras, vilket varierar beroende på kanal. Du kommer lära dig av konkurrenterna, genom att analysera vad de gör och hur ofta.