Affärsmannaskap grupp 18

Arrangör TÖS
Tid 2019-09-10 09:0012:00
Plats Rum 108, Rådhuset Kristianstad, Kristianstad
Affärsmannaskap grupp 18
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AFFÄRSMANNASKAP

 

TÖS - Tillväxt i Östra Skåne

PROGRAMBESKRIVNING

 

 


 













AFFÄRSMANNASKAP

TÖS - Tillväxt i Östra Skåne
PROGRAMBESKRIVNING




Affärsmannaskap

Alla medarbetare bidrar till utvecklingen i ett tillväxtföretag


Målet med utbildningen är att samtliga medarbetare ska förstå hur vision, affärsidé och värderingar hänger ihop, samt hur varje enskild medarbetare kan bidra till framgång.

Innehåll:
• Fokus på beteendeförändring och en mental förflyttning från ”de andra ska göra jobbet” till ”jag är med och bidrar”.

• Grundläggande förståelse för hur deras företag fungerar utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv.

• Medarbetarnas betydelse för företagets resultat och vikten av att skapa en starkare och mer accepterande säljkultur där alla har en säljroll.

• Träning i frågeteknik för att få fram kundens behov.

• Hur skapar man en starkare och mer accepterad säljkultur.


Denna utbildning vänder sig till samtliga medarbetare.

Halvdag 1

• Företagsekonomisk förståelse med fokus på vision, affärsidé, värderingar och företagets produkter.

• Grundläggande förståelse för resultatrapporter, intäkter och kostnader samt hur säljarbetet påverkar företaget samt lönsamheten.

• Medarbetarnas ansvar, betydelse och agerande för att bidra till lönsamhet och framgång.

• Frågeteknik med fokus på att ta fram kundens behov.

Uppgift till nästa utbildningsdag: Studera det egna företagets affärsidé, vision och värderingar, samt reflektera över hur den anställde kan bidra med att vara en ambassadör för företaget.

Halvdag 2
• Fortsättning av medarbetarnas ansvar i företaget.
• Fortsättning av arbete med frågeteknik för att ta fram kundens behov.

• Hur fungerar praktiskt säljarbete? Alla anställda säljer och bidrar på sitt sätt.

• De anställda är ambassadörer för företaget och alla har en säljroll.

• Workshop ”Hur kan du bidra?”. Detta resulterar i individuella handlingsplaner.

• Sammanfattande repetition av utbildningen.

ANMÄLAN via länkarna nedan
Programmet har redan genomfört 17 olika grupper, men för er som inte har hunnit vara med så ges nu ytterligare fyra tillfällen under hösten.

Affärsmannaskap grupp 18
Kristianstad

Datum dag 1 10 september 2019
dag 2 30 september 2019
Tid kl. 9-12 samtliga tillfällen
Plats Rum 108, Rådhuset Kristianstad

Anmäl er senast 3 september 2019 på länken nedan
https://simplesignup.se/event/155154


Affärsmannaskap grupp 19
Kristianstad

Datum dag 1 10 september 2019
dag 2 30 september 2019
Tid kl. 13-16 samtliga tillfällen
Plats Rum 108, Rådhuset Kristianstad

Anmäl er senast 3 september 2019 på länken nedan
https://simplesignup.se/event/155155

Affärsmannaskap grupp 20
Ystad

Datum dag 1 4 november 2019
dag 2 19 november 2019
Tid kl. 9-12 samtliga tillfällen
Plats Ystad, plats meddelas senare

Anmäl er vänligen SNARAST dock senast 22 oktober 2019 på länken nedan
https://simplesignup.se/event/155156

Affärsmannaskap grupp 21
Ystad

Datum dag 1 4 november 2019
dag 2 19 november 2019
Tid kl. 13-16 samtliga tillfällen
Plats Ystad, plats meddelas senare

Anmäl er vänligen SNARAST dock senast 22 oktober 2019 på länken nedan
https://simplesignup.se/event/155157


Ansvariga för att genomföra TÖS Affärsmannaskapsprogram är Badeur Consulting.
Badeur Consulting utvecklar individer och stödjer organisationer i förändring. Med engagemang och kunskap erbjuder vi kompetensutveckling skräddarsydda program inom försäljning, affärsmannaskap, service och ekonomi.
Eric Badeur är i grunden civilekonom och pedagog. Han har lång erfarenhet av utbildningsfrågor och utbildningsuppdrag för såväl yrkeshögskola, privata och offentliga sektorn.

Ta gärna kontakt med mig om det är något ni undrar över!
/Maria

Maria Hammenberg
Processledare/Affärsutvecklare
Tillväxtspåret
Tillväxt i Östra Skåne

Telefon: 070-611 07 32
maria.hammenberg@ystad.se

 

 Affärsmannaskap

 

Alla medarbetare bidrar till utvecklingen i ett tillväxtföretag

 

 

Målet med utbildningen är att samtliga medarbetare ska förstå hur vision, affärsidé och värderingar hänger ihop, samt hur varje enskild medarbetare kan bidra till framgång.

 

Innehåll:

·       Fokus på beteendeförändring och en mental förflyttning från ”de andra ska göra jobbet” till ”jag är med och bidrar”.

 

·       Grundläggande förståelse för hur deras företag fungerar utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv.

 

·       Medarbetarnas betydelse för företagets resultat och vikten av att skapa en starkare och mer accepterande säljkultur där alla har en säljroll.

 

·       Träning i frågeteknik för att få fram kundens behov.

 

·       Hur skapar man en starkare och mer accepterad säljkultur.

 

 

Denna utbildning vänder sig till samtliga medarbetare.


 

Halvdag 1

 

• Företagsekonomisk förståelse med fokus på vision, affärsidé, värderingar och företagets produkter.

 

• Grundläggande förståelse för resultatrapporter, intäkter och kostnader samt hur säljarbetet påverkar företaget samt lönsamheten.

 

• Medarbetarnas ansvar, betydelse och agerande för att bidra till lönsamhet och framgång.

 

• Frågeteknik med fokus på att ta fram kundens behov.

 

Uppgift till nästa utbildningsdag: Studera det egna företagets affärsidé, vision och värderingar, samt reflektera över hur den anställde kan bidra med att vara en ambassadör för företaget.

 

Halvdag 2

• Fortsättning av medarbetarnas ansvar i företaget.

• Fortsättning av arbete med frågeteknik för att ta fram kundens behov.

 

• Hur fungerar praktiskt säljarbete? Alla anställda säljer och bidrar på sitt sätt.

 

• De anställda är ambassadörer för företaget och alla har en säljroll.

 

• Workshop ”Hur kan du bidra?”. Detta resulterar i individuella handlingsplaner.

 

• Sammanfattande repetition av utbildningen.


 

ANMÄLAN via länkarna nedan

Programmet har redan genomfört 17 olika grupper, men för er som inte har hunnit vara med så ges nu ytterligare fyra tillfällen under hösten.  

 

Affärsmannaskap grupp 18

Kristianstad

 

Datum         dag 1           10 september 2019

dag 2           30 september 2019

Tid                kl. 9-12       samtliga tillfällen

Plats             Rum 108, Rådhuset Kristianstad

 

Anmäl er senast 3 september 2019 på länken nedan

https://simplesignup.se/event/155154

 

 

Affärsmannaskap grupp 19

Kristianstad

 

Datum         dag 1           10 september 2019

dag 2           30 september 2019

Tid                kl. 13-16     samtliga tillfällen

Plats             Rum 108, Rådhuset Kristianstad

 

Anmäl er senast 3 september 2019 på länken nedan

https://simplesignup.se/event/155155

 

Affärsmannaskap grupp 20

Ystad

 

Datum         dag 1           4 november 2019

dag 2           19 november 2019

Tid                kl. 9-12       samtliga tillfällen

Plats             Ystad, plats meddelas senare

 

Anmäl er vänligen SNARAST dock senast 22 oktober 2019 på länken nedan

https://simplesignup.se/event/155156


 

Affärsmannaskap grupp 21

Ystad

 

Datum         dag 1           4 november 2019

dag 2           19 november 2019

Tid                kl. 13-16     samtliga tillfällen

Plats             Ystad, plats meddelas senare

 

Anmäl er vänligen SNARAST dock senast 22 oktober 2019 på länken nedan

https://simplesignup.se/event/155157

 

 

Ansvariga för att genomföra TÖS Affärsmannaskapsprogram är Badeur Consulting.

Badeur Consulting utvecklar individer och stödjer organisationer i förändring. Med engagemang och kunskap erbjuder vi kompetensutveckling skräddarsydda program inom försäljning, affärsmannaskap, service och ekonomi. 

Eric Badeur är i grunden civilekonom och pedagog. Han har lång erfarenhet av utbildningsfrågor och utbildningsuppdrag för såväl yrkeshögskola, privata och offentliga sektorn.

 

Ta gärna kontakt med mig om det är något ni undrar över!

/Maria

 

Maria Hammenberg

Processledare/Affärsutvecklare

Tillväxtspåret

Tillväxt i Östra Skåne

 

Telefon: 070-611 07 32

maria.hammenberg@ystad.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AFFÄRSMANNASKAP

 

TÖS - Tillväxt i Östra Skåne

PROGRAMBESKRIVNING

 

 


 

 

 Affärsmannaskap

 

Alla medarbetare bidrar till utvecklingen i ett tillväxtföretag

 

 

Målet med utbildningen är att samtliga medarbetare ska förstå hur vision, affärsidé och värderingar hänger ihop, samt hur varje enskild medarbetare kan bidra till framgång.

 

Innehåll:

·       Fokus på beteendeförändring och en mental förflyttning från ”de andra ska göra jobbet” till ”jag är med och bidrar”.

 

·       Grundläggande förståelse för hur deras företag fungerar utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv.

 

·       Medarbetarnas betydelse för företagets resultat och vikten av att skapa en starkare och mer accepterande säljkultur där alla har en säljroll.

 

·       Träning i frågeteknik för att få fram kundens behov.

 

·       Hur skapar man en starkare och mer accepterad säljkultur.

 

 

Denna utbildning vänder sig till samtliga medarbetare.


 

Halvdag 1

 

• Företagsekonomisk förståelse med fokus på vision, affärsidé, värderingar och företagets produkter.

 

• Grundläggande förståelse för resultatrapporter, intäkter och kostnader samt hur säljarbetet påverkar företaget samt lönsamheten.

 

• Medarbetarnas ansvar, betydelse och agerande för att bidra till lönsamhet och framgång.

 

• Frågeteknik med fokus på att ta fram kundens behov.

 

Uppgift till nästa utbildningsdag: Studera det egna företagets affärsidé, vision och värderingar, samt reflektera över hur den anställde kan bidra med att vara en ambassadör för företaget.

 

Halvdag 2

• Fortsättning av medarbetarnas ansvar i företaget.

• Fortsättning av arbete med frågeteknik för att ta fram kundens behov.

 

• Hur fungerar praktiskt säljarbete? Alla anställda säljer och bidrar på sitt sätt.

 

• De anställda är ambassadörer för företaget och alla har en säljroll.

 

• Workshop ”Hur kan du bidra?”. Detta resulterar i individuella handlingsplaner.

 

• Sammanfattande repetition av utbildningen.


 

ANMÄLAN via länkarna nedan

Programmet har redan genomfört 17 olika grupper, men för er som inte har hunnit vara med så ges nu ytterligare fyra tillfällen under hösten.  

 

Affärsmannaskap grupp 18

Kristianstad

 

Datum         dag 1           10 september 2019

dag 2           30 september 2019

Tid                kl. 9-12       samtliga tillfällen

Plats             Rum 108, Rådhuset Kristianstad

 

Anmäl er senast 3 september 2019 på länken nedan

LÄNK

 

Affärsmannaskap grupp 19

Kristianstad

 

Datum         dag 1           10 september 2019

dag 2           30 september 2019

Tid                kl. 13-16     samtliga tillfällen

Plats             Rum 108, Rådhuset Kristianstad

 

Anmäl er senast 3 september 2019 på länken nedan

LÄNK

 

Affärsmannaskap grupp 20

Ystad

 

Datum         dag 1           4 november 2019

dag 2           19 november 2019

Tid                kl. 9-12       samtliga tillfällen

Plats             Ystad, plats meddelas senare

 

Anmäl er vänligen SNARAST dock senast 22 oktober 2019 på länken nedan

LÄNK

 


 

Affärsmannaskap grupp 20

Ystad

 

Datum         dag 1           4 november 2019

dag 2           19 november 2019

Tid                kl. 13-16     samtliga tillfällen

Plats             Ystad, plats meddelas senare

 

Anmäl er vänligen SNARAST dock senast 22 oktober 2019 på länken nedan

LÄNK

 

 

 

Ansvariga för att genomföra TÖS Affärsmannaskapsprogram är Badeur Consulting.

Badeur Consulting utvecklar individer och stödjer organisationer i förändring. Med engagemang och kunskap erbjuder vi kompetensutveckling skräddarsydda program inom försäljning, affärsmannaskap, service och ekonomi. 

Eric Badeur är i grunden civilekonom och pedagog. Han har lång erfarenhet av utbildningsfrågor och utbildningsuppdrag för såväl yrkeshögskola, privata och offentliga sektorn.

 

Ta gärna kontakt med mig om det är något ni undrar över!

/Maria

 

Maria Hammenberg

Projektledare/Affärsutvecklare

Tillväxtspåret

Tillväxt i Östra Skåne

 

Telefon: 070-611 07 32

maria.hammenberg@ystad.se