Helgkurs - starta eget företag

Arrangör NyföretagarCentrum Skellefteå
Tid 2018-02-02 18:002018-02-04 15:00
Plats Stiftsgården, Råggåstugan, Skellefteå
Helgkurs - starta eget företag
 

Håkan Forsström är kursledare, även andra nystartsrådgivare finns på plats.

Kursen hålls i trevliga Ryggåsstugan

Luncher och fika ingår i kursavgiften.

Helgkurs - starta eget företag

Denna kurs ger dig:

- basinformation om vad det handlar om att starta och driva ett eget företag

- beslutsunderlag kring frågan om att starta eller inte starta ett eget företag

- modell för byggande av en affärsplan = plan för hur man gör bra affärer

- mallar för hur man skapar sin egen resultat och likviditetsbudget

Förkunskaper:

Inga - respektive deltagare skall dock ha med sig en uttalad affärsidé

Kursmaterial:

- Kompendium
- Mall för budgets och affärsplan på USB minne

Kurspris:

Inklusive kvällsfika, för- och eftermiddagsfika och 2 stycken luncher. 450;- inkl. moms / kursdeltagare. Faktureras i Februari inför kursstarten.

Anmälan

Begränsat antal platser max 10 st. affärsidéer och/eller 12 kursdeltagare
Anmäl dig senast 2018-01-22

Vi ser fram emot en trevlig kurshelg i Stiftsgårdens mysiga Ryggåsstuga. Varmt välkommen!

Kursprogram

Fredag 2 februari 18:00 – 21:00

Presentation kursdeltagare och föreläsare. Jag som företagare.

Föreläsning om företagandets villkor, hot och möjligheter. Om att bygga en affärsplan. 

Genomgång av affärsplanen och arbetet med att få den förankrad i den aktuella verkligheten.

Lördag 3 februari, 09:00 – 16:00

Genomgång av hemarbete.

Från idé till framgångsrik affärsidé. Hur man bygger en affärsidé. Om att lära sig spelet i affärsmiljön. 

Kunskap om kunder, konkurrenter, leverantörer, distributörer och samhällspåverkande faktorer. 

Söndag 4 februari, 09:00 – 15.00

Genomgång av hemarbete.

Prissättning kalkyler. Att prissätta och sälja varor/tjänster för lönsamt företagande.

Metoder för praktiska marknadsundersökningar och marknadsanalyser.
Mina och företagets försäkringar. 

Personligt varumärke, föreläsning om hur man skapar förtroende för sig själv, sina produkter och sitt företag. 

Marknadsföringens grunder. Genomgång av marknadsföringens verktyg och om hur man bygger en marknadsplan.